tirsdag 20. april 2010

Litterært program 2010

Idag på skolen fikk vi beskjed i norsken om at vi skulle forberede en skjønnlitterær presentasjon. Presentasjonen skal foregå i Oslo. Der skal man velge et spesielt sted/ting man skal prate om. vi ble delt inn i grupper etter hvor interessert man var i prosjektet. jeg kom på gruppe med Maria, Kristoffer og Tina. Vi valgte å prate om Henrik Ibsen. vi skal derfor presentere dette foran Ibsen hjem i Oslo. Vi ble kjapt enige om tema og bestemte oss for at vi skulle være " guider". dramatisering, diktopplesning skal vi også ha med. fremføringen skal være på 10-15 min så vi må være effektive og kun ta med det viktigste. vi jobbet utrolig bra sammen og alle hjalp litt til på hver oppgave. samarbeidet mellom oss var veldig bra :)
jeg, karoline, skal starte presentasjonen ved å fortelle kort om Ibsen. Deretter skal Tina snakke om noen av hans verk og huset hans. Diktet " Borte" skal jeg lese opp, og Kristoffer analysere. et lite utkast fra skuespillet " et dukkehjem" blir også dramatisert av Maria og Kristoffer. Vi valgte også å analysere dette på slutten.
vi gleder oss alle til denne presentasjonen, og synes det var en morsom oppgave. Ekstra gøy at vi skal presentere det i Oslo, på det stedet Ibsen bodde.

jeg ønsker oss lykke til =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar