søndag 30. august 2009

Matt 18.20

Matt 18.20, av Tor Åge Bringsværd.

Matt 18.20 er ei novelle som handlar om at det kjem ein svart mann inn i ei kirkje under ein gudstjeneste. Menneska i salen blir heilt sjokkerte når dei sjår denne svarte mannen. Dei blir fort provoserte. Den svarte mannen berre står der og verken seier eller gjer noko som helst. Det oppstår fort mykkje styr og kirketjenaren må ha hjelp frå fleire menn i salen for å få han ut. Dei slår og dytter mannen og behandlar han som om han skulle vere ei sko. Politiet kjem etterkvart opp, og det heile endar med at han fær dødsstraff.

Novella begynner rett på handlinga, altså ”in medias res”. Den blir fortalt i 3 person, og har ein refarerande synsvinkel. Forfattaren brukar handlingsreferat og replikkar fordi det er han som sjår alt som hendar. Novella startar fort med å byggje seg opp mot eit klimaks. Høydepunktet er kven kyrkjetjenaren og to menn kastar den svarte mannen ut av kyrkja. Novella si vendepunkt er da bøddelen snakkar med kona si etter henrettelsen. Denne konversasjonen gjer at det går opp for lesaren kvem det eigentleg var som kom til kirkja den dagen. Novella si slutt endte overraskande. Dette er eit kjennetegn på noveller.

Temaet i denne novella vil eg seie er kordan kristne hadde takla det hvis Jesus hadde kome tilbake til jorda og var ein neger.

Første gong eg las denne novella gjorde den veldig inntrykk på meg. Eg syntest den var godt skrive og handlinga var spennandes. Det er ei frykteleg tragisk novelle og eg kjende eg ble sinna inni meg da eg leste den. Eg kjende at eg også blei pinleg berørt over at menneska kan oppføre seg på den måten. Den er forholdsvis realistisk, men eg tror ikkje denne svarte mannen hadde fått dødsstraff i virkelegheiten.

1 kommentar:

  1. Eit bra innlegg, Karoline. Du har fått fram sentrale trekk ved novella. Eg ser også at du er på veg til å meistre nynorsken!

    SvarSlett